Nasze miasto zmaga się z wieloma dużymi problemami, jak bezrobocie, brak obwodnicy czy niewystarczający rozwój gospodarczy. Jednak na komfort życia mieszkańców niebagatelny wpływ mają także mniejsze sprawy, które relatywnie łatwo jest załatwić, a których być może nie dostrzegają lub nie chcą dostrzec odpowiedzialne osoby na wysokopłatnych stanowiskach.
Na tej stronie będziemy zbierać właśnie takie drobne sprawy i pomysły na ich załatwienie, aby podpowiedzieć naszym włodarzom, jak w prosty i nie tak drogi sposób ułatwić życie mieszkańców. Może gdzieś trzeba wyremontować 5 metrów chodnika, aby bezpiecznie, nie łamiąc sobie nóg, przejść na drugą stronę jezdni? Może jakiś znak od 5 lat stoi przekrzywiony lub zniszczony i nikt tego nie zdążył zauważyć i poprawić? A może przeszkadza brak jakiegoś udogodnienia w Urzędzie Miejskim, co w innych urzędach w Polsce od wielu lat jest standardem?
Oczekujemy od Internautów zwięzłych propozycji na "ulepszanie" naszego Sierpca. Kryteriami, którymi będziemy się kierowali, umieszczając Wasze propozycje są:
- Realizacja pomysłu nie może wymagać zbyt wielkiej pracy (do 7 dni roboczych jednorazowo lub kilka godzin tygodniowo w ciągu roku)
- Pomysł nie może pochłonąć zbyt wielkich środków finansowych - do 10 tysięcy zł jednorazowo lub rocznie. Dodatkowo należy pamiętać, że każda budowa lub przebudowa czegokolwiek wymaga odpowiedniego projektu (takie prawo), co kosztuje niemało. Można przyjąć, że koszt jakiegokolwiek projektu zaczyna się właśnie od 10 tysięcy zł w górę.
- Realizacja musi być możliwa do wykonania przez odpowiednie urzędy - np. budowa miejsca parkingowego na prywatnym terenie nie wchodzi w grę.
Liczymy na wiele propozycji, które prosimy przesyłać na adres mailowy info@sierpc.com.pl Zmieńmy Sierpc na DOBRE.
styczeń 2014
1.
|
Kto przesłał (nazwisko lub
pseudonim)
|
Czy sprawa załatwiona?
|
|
NIE
|
Opis problemu
|
Żle ustawiony drogowskaz z nazwami ulic na rogu ul. Żeromskiego - Wojska Polskiego. Sprawa podnoszona juz swego czasu w felietonach "Absurdy sierpeckich ulich" na tej stronie. Oznaczenie ulicy Benedyktyńskiej skierowane niewlaściwie w kierunku ul. Wojska Polskiego. Problem występuje pewnie ponad 2,5 roku, do tej pory nikomu nie chciało sie naprostować tego znaku.
|
Proponowane rozwiązanie
|
Rozwiązanie oczywiste - wlaściwe skierowanie tabliczki z nazwą ulicy
|
Orientacyjne koszty
(wyszczególnienie poszczególnych kosztów)
|
Koszta znikome, maksymalnie 1 godzina pracy człowieka ze śrubokrętem i drabiną
|
Nazwa urzędu, który dany problem
powinien załatwić
|
Urząd Miejski
|
Historia sprawy (odpowiedzi urzędu
itp.)
|
|
2.
|
Kto przesłał (nazwisko lub
pseudonim)
|
Czy sprawa załatwiona?
|
Paweł P.
|
NIE
|
Opis problemu
|
Powinien być ustawiony zakaz parkowania samochodów wzdłuż ulicy Wojska Polskiego przy klasztorze, ponieważ czasami nie można przejechać chodnikiem (wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym)
|
Proponowane rozwiązanie
|
Postawienie 2 znaków zakazu parkowania (zatrzymywania się)
|
Orientacyjne koszty
(wyszczególnienie poszczególnych kosztów)
|
Koszt 2 znaków - koszt do 1500 zł
|
Nazwa urzędu, który dany problem
powinien załatwić
|
Starostwo Powiatowe w Sierpcu (ewentualnie Komenda Policji w Sierpcu)
|
Historia sprawy (odpowiedzi urzędu, komentarz redakcji
itp.)
|
Sprawę można załatwić BEZKOSZTOWO, gdyby odpowiednie służby (Policja POWIATOWA) wymuszały respektowanie w tym miejscu prawa kilkoma mandatami. Parkujący na tym chodniku łamią przepisy, często pozostawiając mniej niż 1,5 metra wolnego chodnika. Szerokość chodnika (1-2 m maksymalnie) wyklucza właściwie możliwość jakiegokolwiek zaparkowania zgodnego z prawem.
|
3.
|
Kto przesłał (nazwisko lub
pseudonim)
|
Czy sprawa załatwiona?
|
kamila.u
|
NIE
|
Opis problemu
|
Między blokami Piastowska 25A i Piastowska 25 B od lat zbiera się ogromna ilość wody. Czasami nie można przejść. Dlaczego kiedy remontowano na tym odcinku ulicę Piastowską, nie zrobiono odprowadzenia tej zbierającej się wody robiąc ściek? Dlaczego podczas termomodernizacji tych bloków nie odprowadzono wody z rynien do ścieku na ulicy Piastowskiej. Są to niewielkie koszty, które można było uwzględnić przy remoncie zarówno ulicy jak i bloków. Wnioskuję upomnienie osób odpowiedzialnych, (prawdopodobnie ZGM i Urząd Miasta) o konieczności wykonania takowych poprawek.
|
Proponowane rozwiązanie
|
Odwodnienie terenu przez odprowadzenie wody na ul. Piastowską i do kanalizacji deszczowej. Odprowadzenie wody opadowej z rynien do kanalizacji deszczowej.
|
Orientacyjne koszty
(wyszczególnienie poszczególnych kosztów)
|
Koszt trudny do oszacowania dla laika. Położenie kilku rur odprowadzających wodę do kanalizacji deszczowej w ul. Piastowskiej nie powinno kosztować więcej niż kilka tysięcy złotych.
|
Nazwa urzędu, który dany problem
powinien załatwić
|
ZGKiM, Urząd Miejski
|
Historia sprawy (odpowiedzi urzędu, komentarz redakcji
itp.)
|
|
4.
|
Kto przesłał (nazwisko lub
pseudonim)
|
Czy sprawa załatwiona?
|
Michał
|
NIE
|
Opis problemu
|
Pomiędzy blokami 28 a 30 na Jana Pawła II jest doć spory parking, z którego niektóre osoby kierujšce nie wiedzš jak korzystać, gdyż zajmujš jednym samochodem miejsca dla trzech. Pozostałym mieszkańcom pozostaje trawnik.
|
Proponowane rozwiązanie
|
Moim pomysłem na ułatwienie życia mieszkańcom, posiadającym samochody parkowane pod chmurką, jest namalowanie zatoczek parkingowych (linii rozgraniczających) na tym parkingu. Myślę, że to by w duży sposób ułatwiło parkowanie.
|
Orientacyjne koszty
(wyszczególnienie poszczególnych kosztów)
|
Koszt niewielki i pracy też nie dużo tylko kwestia organizacji.
|
Nazwa urzędu, który dany problem
powinien załatwić
|
Spółdzielnia Mieszkaniowa SML-W
|
Historia sprawy (odpowiedzi urzędu, komentarz redakcji
itp.)
|
|
|