logo Sierpc online

Newsy | Ogłoszenia | Forum Dyskusyjne | Księga pozdrowień | Hyde Park Zaloguj się | Rejestracja

Co proponujemy:
O mieście
Historia
Kultura
Zabytki
Informator
Sport
Sierpeckie linki
Galeria zdjęć
Archiwum
Strona główna




Newsy Sierpc online
Komentarze | Dodaj własny komentarz Newsy Sierpc online

Do Sierpca z Nasielska szybciej o 20 minut

2024-12-14

Koleje Mazowieckie
Koleje Mazowieckie

Do końca pierwszego etapu zbliżają się prace na linii kolejowej nr 27, łączącej Mazowsze z województwem kujawsko-pomorskim. Między Nasielskiem a Raciążem naprawiony został tor oraz perony, co przełoży się na sprawniejsze i wygodniejsze podróże koleją. W planach są kolejne prace, które skrócą czas podróży między miastami nawet o 20 minut. Koszt tegorocznych działań rewitalizacyjnych wyniósł 108 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.

Wraz z nowym rozkładem jazdy od 15 grudnia wracają pociągi na całą trasę Nasie­lsk-Sierpc (linia kolejowa nr 27 Nasielsk-Toruń Wschodni). Od lipca 2024 r. obowiązywała tutaj, na różnych odcinkach, zastępcza komunikacja autobusowa, wynikająca z zakresu prac na jednotorowej linii.

Pierwszy etap tych robót zbliża się do zakończenia. W ich ramach naprawiony został tor, poprzez wymianę szyn i podkładów, uzupełnienie tłucznia oraz regulację toru. Podróżnym zapewniony został oczekiwany komfort obsługi na stacjach i przystankach. Naprawiono nawierzchnie peronów oraz wymieniono wiaty, ławki, gabloty informacyjne, stojaki rowerowe i kosze na śmieci w następujących lokalizacjach: Płońsk, Dalanówek, Baboszewo, Kaczorowo, Zawidz Kościelny, Zawidz i Mieszaki. Sprawne przejazdy pociągów zapewni remont 47 obiektów inżynie­ryjnych, a bezpieczeństwo na styku dróg i toru zwiększy się dzięki pracom na 71 przejazdach kolejowo-drogowych, gdzie wymieniona została nawierzchnia na przejeździe i dojazdach.

Wartość zrealizowanych w tym roku prac to około 108 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A. Roboty wykonało Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. z Gdańska. Zakres prac został tak określony przez ekspertów technicznych PLK S.A., aby maksymalnie wykorzystać elementy infrastruktury w dobrym stanie technicznym (większość podkładów, szyny) i zmodernizować elementy wymagające poważniejszych napraw (podsypka, obiekty inżynieryjne, rozjazdy, przejazdy kolejowo-drogowe i perony). Umożliwia to uzyskanie bardzo dobrych efektów polegających na prawie dwukrotnym podwyższeniu prędkości pociągów pasażerskich, przy optymalnym koszcie realizacji robót.

Prace na linii nr 27 będą kontynuowane również w latach 2025-2026, kiedy planowana jest m.in. naprawa nawierzchni peronów na stacji Raciąż, kontynuacja robót na przejazdach kolejowo-drogowych i obiektach inżynieryjnych oraz zabudowa nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym, wraz z przeniesieniem sterowania stacjami Płońsk i Raciąż do stacji Sierpc. Do ich realizacji zabezpieczono kolejne 53 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A. Prace te umożliwią szybsze i bezpie­czniejsze podróże pociągiem.

Wraz z nowym rozkładem jazdy, czyli od 15 grudnia, pociągi na szlaku Nasie­lsk-Płońsk oraz na części szlaku Płońsk-Raciąż przyśpieszą do 100 km/h. Już zrealizowane i zaplanowane na kolejne lata prace umożliwią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich na trasie Nasie­lsk-Sierpc do 120 km/h (obecnie średnia prędkość pociągów na tym szlaku wynosi ok. 60 km/h). Tym samym skróci się czas podróży o około 20 minut. Pozwoli to również na zwiększenie przepustowości na trasie, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.



Przemysław Zieliński









Komentarze do artykułu: brak komentarzy




Zauważyłeś błąd na stronie?

[x]
O nas | Napisz do nas ^^ do góry


Wszelkie materiały, artykuły, pliki, rysunki, zdjęcia (za wyjątkiem udostępnianych na zasadach licencji Creative Commons)
dostępne na stronach Sierpc online nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez zgody Autora.