|
|
Galeria |
Skład towarowy minął most i łuk w Mieszczku. Teraz prosta pod górkę, trzeba dać mocy, 11.04.2014 r.
|
Szynobus na szlaku do Torunia na wysokości Sułocina. Na znaku czarny samochodzik - to znaczy, że pociąg zbliża się do przejazdu i trzeba dać sygnał ostrzegawczy, 11.04.2014 r.
|
Stacja Sierpc. Bardzo rzadko na naszej stacji można zobaczyć składy towarowe inne niż cysterny z Orlenu. Na foto skład kontenerów w kierunku do Torunia i skład specjalny do przewozu cukru oczekuje "semafora" w kierunku Nasielska. Muszą poczekać bo odprawiane są osobowe szynobusy w tych kierunkach, 11.04.2014 r.
|
Stacja Szczutowo w wesołej fotografii miłośnika kolei Krystiana Chyżynskiego z 2000 roku. U dołu bardzo smutna fotografia tao z 2012 roku. Czy tak będzie też w Sierpcu?
|
Sułocin. Na szlaku do Torunia na wysokości Sułocina tor biegnie po wysokich nasypach lub jak na foto w głębokich, wykopanych jarach. Ciekawostką jest, że od Mieszczka, aż do Podwierzbia tor pnie się pod górę i jak widać maszynista nie żałuje mocy, 3.04.2014 r.
|
Szynobus Arriva na szlaku do Torunia, w oddali zabudowania Mieszczka, 30.03.2014 r.
|
Widok ogólny na dworzec PKP w Sierpcu. Szynobusy gotowe do drogi w kierunku Warszawy, Kutna i Torunia, 3.04.2014 r.
|
Stacja Sierpc. Odprawa składów towarowych w kierunku Torunia lub Brodnicy. Jak widać na zdjęciu jeden skład odjeżdża, a w głębi gotowy czeka pod semaforem, nie dymi bo już ma "zrobioną parę" i czeka na sygnał odjazdu. W latach świetności naszej stacji takie widoki to normalność. Stacja była tak zatłoczona, że żeby dać wolną drogę składom osobowym, towarowe czekały na stacjach mijankowych długie godziny w Szczutowie, Koziołku, Gozdowie czy Zawidzu. W dawnym PRL nikt z aparatem nie podszedłby tak blisko, jak fotografujący na górnym foto. SOK i MO zaraz by się tym zajęła bo to było wielkie przestępstwo. Na foto dolnym widać te same tory w czasie obecnym... ale komentarza nie będzie.
|
Koziołek. Stacja docelowa Sierpczaków na jagody i grzyby. Fotografia z 1991 r. (dostępna w internecie fot. nieznany) przedstawia sierpecki parowóz Ol-49 ze składem osobowym na torze do Sierpca. Bardzo często grzybiarze wracali bez biletu na tzw."gapę".
|
"Zima na PKP bardzo utrudnia życie, ale punktualność jest najważniejsza" - twierdzi długoletni maszynista prowadzący szynobus, Ryszard C. Na zdjęciu szynobus prowadzony przez pana Ryszarda do Kutna w zimowej scenerii, 30.01.2014 r.
|
Stacja Sierpc. Lokomotywy Orlen KolTrans ze składem towarowym oczekują na "semafor" w kierunku Płocka, 30.01.2014 r.
|
To już "sześćdziesiątka" 1954-2014 parowozowni w Sierpcu.
|
Stacja Sierpc w 1976 r. Na zdjęciach parowozy serii Ty2 i Tr203. Ciekawostką może być parowóz Tr203, który jak inne tej serii był produkowany dla armii USA. Prosta konstrukcja pozwalała na eksploatację w każdych warunkach, nawet na szerokich torach ZSRR. Po zakończeniu wojny do Sierpca trafił jeden z "Amerykanów" i pracował jako parowóz manewrowy nazywany "Teerką". Pozostałe na zdjęciach parowozy to seria towarowa Ty2, popularne "Dwójki". Jak widać na zdjęciach Ty2 znakomicie sprawował się też w składach osobowych, gdzie rozwijał prędkość nawet 80 km/h. To była naprawdę "żywa" kolej.
|
Stacja Sierpc. Siedzący na torze bażant nic sobie nie robił z nadjeżdżającej wielkiej lokomotywy. W ostatniej chwili odszedł kilka kroków, tak jakby obrażony, listopad 2013 r.
|
"Portret pociągu". Skład towarowy z burakami cukrowymi minął stację Sierpc i podąża w kierunku Raciąż-Glinojeck, listopad 2013 r.
|
Stacja Sierpc. Wieczorny odjazd do Warszawy, listopad 2013 r.
|
Lokomotywa ST44 PKP Cargo ze składem buraków cukrowych mija przejazd na ul. Płockiej. Stacja docelowa to cukrownia w Glinojecku, 19.10.2013 r.
|
Stacja Sierpc. Szynobus Arriwa na torze do Torunia minął nastawnię wykonawczą i przejazd na ul. Dworcowej, wrzesień 2013 r.
|
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 >>
|
|